Tutaj

Tutaj
Tu, gdzie przed 20 laty zaczęła się moja przygoda z UK.

niedziela, 18 maja 2014

Gdzie ostatnio pracowałam? Les combats de la boxe -Mistrzostwa w Nowej Dębie!

Di i Kim, sędziowie z Korei Północnej.
Mniej więcej po świętach dowiedziałam się o tym zleceniu, ale w rzeczy samej potwierdzenie pracy usłyszałam  piątego maja. W tych dniach miałam inną ważną sprawę do załatwienia, fundamentalną i  najbardziej zasadniczą dla mnie. Skupiałam się na tym  w sposób wszechobecny. Ten niebywały  "casus" i kwestia została pozytywnie rozstrzygnięta w Dniu Zwycięstwa, co za ulga. To był naprawdę VD i DD razem wzięci dla mnie. I nie pytajcie, co to było. Moje życie na nowo nabrało sensu.
Wieczorami, w ramach relaksu i przygotowania do pracy oglądałam walki bokserskie na youtube.Same legendy, jeszcze młodziutki Casius Clay, i jego późniejsze wywiady jako Mohammad Ali, Joe Frasier, Tyson, Kliczko i Lewis. Nie mogłam opuścić  " Przepraszam, czy tu biją", Rocky 1 znam na pamięć. Boks przyciąga piękne kobiety, tak sobie to wytłumaczę. Why not?
Sędziuje Waldemar Pawlak, nomen omen.

Sedziuje Filip z Ostrowa Wlkp.

Sędziuje Cecylia. Bardzo mi się podobała.

A tu zabawa organizatorow z Di. Nawet Conchita Wurst przybyła!
Drukowałam słownictwo w trzech językach, np. ciosy-proste,sierpowe, podbródkowe, punches-jab, cross, hook, uppercut, coups de poing usuels-direct, direct court, crochet, uppercut, pozycje bokserskie- stance- defence itd, itp. Code sportif de la boxe amateur  po francusku brzmi  naprawdę wyjątkowo, szczególnie wymowa. J`aime bien!. Les fair-play et le protocole, Les categories d`age, L`attribution d`un nombre de combats, Les commandements de l`arbitre. Niezmiennie bawił mnie angielski  "blow", nie mylić z pewną miłą dla mężczyzn czynnością, rozśmieszał mnie retirement corner/coś dla mnie akurat/ i walk-over, który w ogóle nie skojarzyłam z walkowerem na początku. Rozkręcałam  się wyłapując entuzjastyczne słowa komentatorów,  great performance, irresistible best, impeccable, magnifique et formidable, power punches, esprit de la boxe, legend de la boxe, champion ne, tu ai ne jamais perdu , exciting contest etc.Najwięcej czasu poświęciłam  jednak na  studiowanie tematu Obowiązki i uprawnienia Sędziego ringowego- Duties of the Referee upon boxers entering the ring- Le jugement et l`arbitrage des combats.
Cały ubiegły tydzień od  12 do 18 maja bawiłam w Nowej Dębie na Mistrzostwach Juniorów w Boksie. Zajmowałam się tłumaczeniami angielsko-polskimi, francusko-angielskimi i vice versa dla  międzynarodowych sędziów, którzy zjechali do tego  małego podkarpackiego miasteczka na bardzo ważny dla nich egzamin przy okazji tych Mistrzostw. Miasteczko jest mi dobrze znane, ma min. taką ładną fontannę,
  mieszka tam moja serdeczna przyjaciółka z czasów studenckich i ona poinformowała mnie o tej ekscytującej pracy.
W Nowej Dębie uczcili Adama Mickiewicza w 200-setną rocznicę Urodzin. To mi wyjątkowo przypadło do gustu.

 A tu już wracamy  na Galę Boksu.  Sędzia Laurent Zuili z Francji- Akwitania.

Felice Pompili z Belgii, z pochodzenia Włoch z Abruzzo. Pazzo et tres agreable.

Rozpoczęcie imprezy.

Z moimi francuskojęzycznymi podopiecznymi, Laurent, Emanuel i Felice.
Z dedykacja pour la tres sympatique Alicia, les amities des arbitres francais, mercie de votre sourire et sympathie.
 Ale miałam językowe wyzwanie, uwielbiam takie zadania, uwierzcie, że tak. Odmładzają mnie. Czuję ekscytację i atmosferę godną najważniejszych uniwersyteckich egzaminów. Good vibration, sweet sensation... I wiem, że najbardziej w życiu lubię się uczyć, ale na pewno nie manualnych umiejętności. To w nawiązaniu do gajówki. Ja chcę być znowu we Francji, a nie tam.
 Moi koledzy ze zjazdów szkolnych  i innych integracyjnych imprez wiedzą,  że lubię się też  dobrze bawić. Mężczyzn uwielbiam i wszystkie czary kobiece użyłam, z pakietem komplementów i zachwytów. Słowa uznania, dusery i karesy  stale do mnie dochodzą i zdziwiłabym się, gdybym ich nie usłyszała na imprezie.
AIBA instructors, incl me:) A sędzia supervisor obok mnie to dopiero ciacho, nie? Nawet Putin przyjechał i kobieca gwiazda sędziowska.
  Ale te wszystkie miłe słowa zawsze oddaję moim klientom, studentom i wszystkim podopiecznym. Moje dobre samopoczucie zawdzięczam ludziom, których spotykałam na swojej zawodowej i prywatnej drodze.Mój Mister utrwala we mnie my well- being and high self-esteem.   Z największą przyjemnością odwzajemniam się  zasłużonymi pochwałami, grzecznością i komplementowaniem. U każdego dostrzegę coś unikalnego i wspaniałego. Ludzie sportu są absolutnie niezwykli! Dzieliłam z nimi  głębokie emocje.
A ten Krzysiek między AIBA instructors jak wszystko przeżywał i się angażował. Taką miał radość chłopca.

Trzy sędziny, Cecylia, Monika i Maria. Tomek, dalej Sebastian z Elblaga, Filip z Ostrowa, Waldek, Eligiusz, moi Francuzi i Koreanczycy w głebi.

A tu  główny i doskonały organizator z okręgu podkarpackiego, czyli Maciek akurat się odwrócił i nie mam go na żadnym zdjęciu. A to dzięki niemu tu się znalazłam. Przemiły facet. Obok prezes PZB Zbigniew Górski, profesjonalista w każdym calu. Na pierwszym planie sędzie supervisor z Walii, który oceniał kursantów. A ja jako jego nowa asystentka. To była zabawa, I did enjoy it. Stwierdził  z dżentelmeński urokiem na koniec : you are now an expert, Professor of boxing. It was  very good to work with you.

Od lewej sędzia supervisor Andrzej ze Śląska,też vice-Prezes Związku- miał bardzo ładne koszule i krawaty, Prezes i  międzynarodowy supervisor Rene ze Słowacji.

 Lubię się śmiać i działać z pasją, wiem, że jestem bezpośrednia , działam na zasadzie improwizacji i skojarzeń. Nieskromność to maja zaleta, tak mówi mój szanowny małżonek. Nie jestem biurokratką, ani rutynową urzędniczką. Pracę wykonuję z przyjemnością i staram się stwarzać miłą atmosferę. Jestem niezależna, bo nie sięgam do gwiazd, już nie. Per aspera ad astra niech będzie hasłem dla moich młodych bokserów i ich trenerów oraz wszystkich uczniów i następców, którzy nadążają za moimi zwariowanymi przedsięwzięciami.
Tym a little bit adorującym postem, i siebie, i  moich nowych znajomych, chciałam się odwdzięczyć za zaproszenie na tę imprezę.
Sędziowie koreańscy cieszyli się powodzeniem. Krzysiu zasiadł koło pieknej sędziny i się raduje.

A tu jaki skupiony przy wadze ciężkiej. Było TKO.
 Zabrałam wam trochę młodości i entuzjazmu, determinacji w walce, ambicji bycia najlepszym, a u bossów podpatrzyłam lekkość w okazywaniu ważności, taką niezależną swobodę bycia, co kiedyś u Mistera tak bardzo mi się podobało "unbearable lightness of being"- bez odniesienia do filmu,   hehe. Praca i zabawa była przednia. A ile nowej wiedzy wpadło do moich szarych komórek.
Sędziowie z Mistrzostw, którzy zdawali międzynarodowy egzamin na 1 Gwiazdę podczas ich trwania.

Sędziuje Emanuel w Dniu swoich Urodzin. Les felicitations!

Cheerliderki dodały imprezie pikanterii. Były very sexy!

Zwycięzcami turnieju okazali się Adrian Kowal z Olimp Lublin, Jakub Słomiński z Kujawsko-Pomorskiego Związku Bokserskiego, Maksymilian Gibadło z Budo Krosno, Maciej Żurawski Legia Warszawa, Damian Wyględacz KS Górnik Sosnowiec, Marcin Skrzypek z tego samego klubu, Miłosz Wodecki LKS Myszków. Od wagi 49 kg do powyżej 81. Gratulacje! Co za emocje!

14 komentarzy:

  1. No prosze, to prawdziwe wyzwanie. Fajnie, ze ci sie tam podobalo. Fryzura tez nowa jak widze :) Do twarzy ci w niej.
    Pozdrowienia
    Nika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fryzjerki miały mnie za zadanie trochę odmłodzić:) Uczesanie "trzymalo się" przez 6 dni.
      Nigdy nie zapomnę tych chwil. Były takie inne i niebywałe dla mnie.

      Usuń
  2. Ale pani jest niesamowita. To mi imponuje, te pani szalenstwa.Ciągle młoda. Ola.

    OdpowiedzUsuń
  3. Alu, Ciebie to nic i nikt nie musi odmładzać, bo w Tobie ani krzty postępu wieku nie czuć. Te zawsze uśmiechnięte lico i radość z życia, z którym jesteś na bieżąco.

    Jakkolwiek boks to dla mnie ostatni sport, to domyślam się, że będąc na takiej imprezie można nabrać do niego zupełnie innych uczuć.

    A pracę miałaś faktycznie pasjonującą. I tak trzymaj dalej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak miło widziec potwierdzenie komplementów. Ja nawet wiem, ze dobrze wygladam, ale i tak szkoda mi bardzo mijania czasu,bo rockendrollowy styl podejrzanie uwielbiam. A nie zawsze wszystko uchodzi w pewnym wieku. Za granicą lepiej się czuję. Moj hippis trochę zazdrosny, but as a matter of fact he doesn`t care much. A szkoda.
      A ja boks zawsze lubiłam, tak w dobrym filmie oczywiście i na pokazowych Galach, i trafiła mi sie taka przygoda. Bardzo się cieszę.

      Usuń
  4. Bonjour Alicia, merci pour ces magnifiques photos, que de bons souvenirs, ils resteront gravés dans nos mémoires un moment... car nous attendions se moment depuis tellement longtemps. Enfin !!!!! 4 ans d'attentes. Nous te tiendrons au courant de la réussite ou pas de notre examen. A bientôt . Manu Bouvet

    OdpowiedzUsuń
  5. Bonsoir,

    moi aussi, tres heureux de t'avoir connu

    j'ai passé une tres bonne semaine en pologne

    et je te remercie pour ce que tu as fait pour nous ...

    les photos sont 'great'.
    Felice.

    OdpowiedzUsuń
  6. Post - notatkę super napisałas, to jestes wlaśnie cała TY!
    Miło ze pokazałąs moje miasteczko i wspomniałas o mnie.
    Pa.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bonjour a tous, quelques photos souvenirs de notre examen une étoile AIBA en Pologne, avec mes potes, Laurent Zuili, Felice Pompili, ainsi que nos amis Polonais et Coréens du Nord. Pays, sympathique, très bien accueilli et ou l'on mange très bien.
    Nie mogłam sie powstrzymać i skopiowałam komentarz z fb. Ten przemiły Sedzia Manuel napisał, ze miło spedził czas w Polsce, goscinnie zostali przyjęci i że JEDZENIE BYŁO DOBRE. To dopiero reklama dla Hotelu Szypowski, Francuzom smakowało, ja mowiłam, że wszystko było bez smaku.:( A dokładnie wyczytałam kto to był Szypowski, wybitny oficer z czasów I i II wojny oraz lokalny patriota.

    OdpowiedzUsuń
  8. No to pobylas w WIELKIM SPORTOWYM SWIECIE:)) Lubie takie imprezy. ja czasami robie prywatnie za tlumacza np.: w zlotach hobbystow....rodzina meza mnie wtedy do Polakow "zatrudnia"- tzn jest to praca spoleczna , za friko:))

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciesze się ,ze dobrze się bawiłaś ;-) A co do boksu to ja zawsze kibicowałam braciom Kliczko ....;-)
    Pozdrawiam serdecznie .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektórzy nie wierzą, ale zawsze boks mnie fascynował, chociaż głownie w filmie Rocky. W moim miescie była kiedys sekcja i chyba ktoś wtedy mi sie podobał i tak mi zostało.

      Usuń
  10. hello from Béziers‏,
    Bonjour Alicia,
    Merci pour les nouvelles et féliciataions!
    Take care.
    Bien amicalement
    Bisous
    Jacqueline.

    OdpowiedzUsuń